- Criminalitatea în Occident, o provocare în creștere
- Promenada împărătesei Sissi și reabilitarea cădițelor cu apă termală la Băile Herculane
- Garduri solare, nouă inovație pentru producția de energie verde
- Dacia demarează un program de concedieri voluntare
- Ordinea internațională amenințată la un nivel nemaiîntâlnit de la Războiul Rece
Autoritatea de concurență din Marea Britanie acuză Google de tactici anticoncurențiale pe piața de publicitate
Getting your Trinity Audio player ready...
|
Autoritatea pentru Concurență și Piețe (CMA) din Marea Britanie a acuzat Google de comportament anticoncurențial pe piața publicității online, afirmând că gigantul tehnologic și-a „abuzat poziția dominantă” în detrimentul editorilor și agenților de publicitate din Regatul Unit. Aceasta este o nouă acțiune care urmează investigațiilor similare din SUA și UE.
CMA a raportat că majoritatea covârșitoare a editorilor și agenților de publicitate din Marea Britanie folosesc serviciile tehnologice de publicitate ale Google pentru a licita și a vinde spațiu publicitar. Însă, Google a împiedicat rivalii să ofere alternative competitive, consolidându-și astfel dominația pe piață.
Investigația s-a concentrat pe trei domenii cheie în care Google deține un control semnificativ: deținerea a două instrumente pentru achiziționarea de spațiu publicitar, operarea unei platforme de publicitate pentru editori și controlul unui schimb de anunțuri publicitare, AdX, care funcționează similar unei burse de valori, punând în legătură agenții de publicitate cu editorii.
CMA a declarat că este preocupată de faptul că Google își folosește poziția dominantă pentru a prefera propriile servicii, dezavantajând competitorii și împiedicându-i să ofere servicii mai competitive editorilor și agenților de publicitate, afectând astfel creșterea afacerilor acestora.
Conform constatărilor provizorii publicate vineri, CMA susține că Google a abuzat de poziția sa dominantă încă din 2015 prin utilizarea instrumentelor sale de cumpărare și a platformei sale pentru editori, pentru a-și consolida schimbul de anunțuri și a se proteja de concurență. De asemenea, Google a împiedicat instrumentele rivale de gestionare a inventarului publicitar să concureze eficient cu propriul său produs, DoubleClick for Publishers.
CMA va lua în considerare orice răspuns din partea Google înainte de a lua o decizie finală. Autoritatea poate impune o amendă de până la 10% din cifra de afaceri globală a companiei, în funcție de gravitatea încălcării. De asemenea, poate emite directive obligatorii din punct de vedere legal pentru a pune capăt practicilor anticoncurențiale.
Google a răspuns acuzațiilor, afirmând că cazul CMA este „defectuos”. Dan Taylor, vicepreședintele global al departamentului de publicitate al Google, a declarat că „instrumentele noastre de publicitate ajută site-urile și aplicațiile să își finanțeze conținutul și permit afacerilor de toate dimensiunile să ajungă eficient la noi clienți. Acest caz se bazează pe interpretări eronate ale sectorului de tehnologie publicitară.”
Acțiunea CMA vine în contextul unor investigații similare în SUA și UE. Comisia Europeană a anunțat în 2023 că Google ar putea fi obligată să vândă o parte din afacerea sa de publicitate pentru a soluționa preocupările privind concurența, iar Departamentul de Justiție din SUA urmează să acuze Google de monopolizarea pieței adtech în instanță.
În plus, luna trecută, un judecător federal din SUA a decis că Google a monopolizat ilegal piața căutărilor pe internet, o hotărâre care ar putea duce la o posibilă divizare a companiei.